Historie
Idema Administratie en Advies is in 1990 in Zijdewind ontstaan als een secretariatenbureau gespecialiseerd in de schoenmakersbranche. Als voormalig schoenmaker had oprichter Piet Idema veel affiniteit met de branche zodat de diensten specifiek op de wensen van de schoenmakers afgestemd konden worden.

Sinds 1994 is de dochter van Piet, Margret Hoekenga-Idema, bij het kantoor werkzaam en in 1996 is zijn zoon Rob Idema in het familiebedrijf gestapt. In 1998 zijn Piet, Rob en Margret als gezamenlijke eigenaren verder gegaan. In 2000 werd er een vestiging in Mijdrecht geopend waar Rob de scepter zwaaide. In 2008 bij het overlijden van Piet is het bedrijf gesplitst verder gegaan op 2 geografische locaties onder de naam Idema Boekhouding en Belastingadvies in Mijdrecht en onder de naam Idema Administratie en Advies in Zijdewind. Er bleef echter een volledige samenwerking op het gebied van automatisering, inkoop en kennisdeling.

In 2017 zijn de bedrijfsactiviteiten van Idema Boekhouding en Belastingadvies in Mijdrecht verkocht en heeft Rob besloten na een zorgvuldige overdracht om een nieuwe weg in te slaan.

Momenteel werken er in totaal vier medewerkers bij Idema Administratie en Advies.

Voordat Margret in 1994 bij het administratiekantoor in dienst kwam was zij werkzaam in de reiswereld. Nu is ze gecertificeerd belastingadviseur RB en is Idema Administratie en Advies aangesloten bij het Register Belastingadviseurs.

Rob Idema heeft voor hij toetrad tot Idema Administratie en Advies jarenlang in de informaticasector gewerkt. De ervaring die hij in deze jaren heeft opgedaan wordt nog steeds veelvuldig toegepast binnen het kantoor. Een voorbeeld van de in het bedrijf doorgevoerde automatisering is deze website. Maar wij hebben ook geavanceerde CRM systemen voor het voeren van de contacten met de klant of leden.
Idema in cijfers

De onderstaande cijfers geven een korte indruk van Idema Administratie en Advies.

  • ruim 25 jaar ervaring

  • 5 medewerkers

  • 3 secretariaten

  • FinanciĆ«le administraties van verenigingen en stichtingen

  • Bedrijfsadministraties van MKB-ondernemingen in diverse sectoren

  • Loonadministraties voor elke CAO

  • Particuliere aangiften in alle soorten en maten



  • <<< Vorige